KOL

några av frågorna i idrottshäftet handlade om KOL, Kronisk Obstruktiv Lungsjukdom, den sjukdomen som tog mormors liv. hon hade rökt ända sen hon var ung, eftersom cigaretter inte ansågs farlig för typ 60 år sen. jag har alltid vetat att ja inte tänker röka, men sen mormor dog av ett livslångt rökmissbruk så stärker det bara min avsky gentemot dessa cancerpinnar. varför skulle jag vilja röka när jag vet att det var cigaretterna som dödade min mormor, nejtack. så sjuk som hon var innan slutet, jag förstår inte hur någon människa som kommit i kontakt med en svårt sjuk rökare ens kan tänka sig att feströka. därför säger jag fett med nej till den skiten, du får ju göra som du vill, det är ditt liv. men att bli andfådd bara av att klä på sig för att lungorna är förstörda, det är inget liv. tänk på det!
//jonna.c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0