är man klantig så

du kommer inte tro vad som hände mig idag på industri!!
'
jag skulle ta ut en metallplugg ur ett rör som ja använde för att trycktesta en kub som ja svetsat ihop. jag går bort till metallsågen för att ta en metallpinne genom röret och trycka ut pluggen bakifrån lixom. så tar jag i och trycker till och pluggen lossnade, och studsade ner i kylvattensslasken!! ni som vet vart jag menar ni kan ju tänka er min frustration!! så det var bara att börja fundera ut något sätt att få upp pluggen, så ja kom fram till att ja kunde använda en stor magnet på en metallpinne och fiska efter den där pluggen. efter några misslyckade försök där jag bara fick upp slipspån så var det bara att göra det omöjliga, gräva med händerna! joel hjälpte mig med en spade som han skyfflade upp slisket på så jag fick gräva. grävde i kanske 20 min och hittade allt förutom det ja skulle ha, så ja tog till en annan taktik. hämtade en liten sopskyffel och körde ner armen i slisket och började gräva och skyffla upp massa slajm och slipspån. efter ytterligare 20 minuter av denna sjukt äckliga kamp hittade jag pluggen!!! alltså, ni som inte gjort samma sak kommer aldrig förstå hur äckligt det var. 50 cm djupt och 1 meter långt hål att slibba runt i. letade efter en plugg som var ca 1 cm hög och ännu mindre i diameter. medans industrigrabbarna bokstavligen stod och skrattade åt mig! jag bjöd ivf dem på en "show" . . . lättnaden när pluggen kom fram var obeskrivlig! fort till tvättstället och tvätta händer och ansikte. tur vi bara hade den lektionen idag, för jag lär ha luktat som en GRIS!! hu, ajja är man klantig så är man. . efter det gjorde ja ivf en repetition klar, gick och tränade och sitter nu här väntandes på middag.
'
//jonna.c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0