vilket helvetes dygn!

som du vet så skulle jag egentligen varit i sthlm nu, men morfar fick åka in på sjukhuset (det är "bra" med honom nu) så vi kunde inte åka iväg, får skjuta på det, istället övertalade ja carro jennifer och anna att dom skulle hänga med till åsele, så vi packade på en impuls ihop allt vi behövde, tält, sovgrejor, kläder, proviant osv i saaben och for! vi begav oss prick kl 18 från stan och när vi hade kört en bra bit kom vi på att vi hade kört fel, minst 6 mil fel!! vi hade hamnat i hammarstrand, satan vad klantiga vi var!
, ajja bara att vända om. .  när vi närmar oss näsåker tappar bilen gaskraft och stannar intill en camping på vägen. vi (läs "jag") blir stenförbannad och springer till en camping för att hämta hjälp, vi fick hjälp med att försöka rullstarta satskapet men inget fungerade så vi blev stående. vi ringde diverse folk som kanske visste vad felet var, men ingen kunde hjälpa oss. . efter ca 30 min försökte ja starta bilen igen och då gick den igång, så vi tänkte, "va faan, vi är ju ändå halvvägs, varför inte fortsätta köra?" så vi körde vidare, tills ja tänkte dra ut varmluften ur motorn med hjälp av fläkten, ja då dog den satan igen! blev stående på vägen, fick stanna 3 karlar som försökte hjälpa oss med startkablar men det var lönlöst, blev bogserade till en mack i näsåker där vi blev stående, då var klockan nio. .
'
jävla skitbil, vi skulle tagit mazdan istället, lovar hon skulle pallat trycket!!
'
vi ringde mackägaren och han kom och kollade på bilen men han kunde inte heller hjälpa oss, så vi var strandade, vi ringde diverse skjutsar men ingen hade lust att köra 8 mil för att hämta oss, (inte så konstigt) så vi övervägde att stanna och tälta där, på en gräsplätt i näsåker, men tillslut lyckades vi fixa skjuts! och inte vilken skjuts som helst heller, utan en mustang gt :D haha då lyftes genast vårt humör då vi fick susa fram i ett sånt vrålåk!
'
vi lämnade så mycket packning vi kunde i saaben och klämde in oss i mustangen, framme i åsele var vi kring ett-tiden, gick in i ett öltält, men just då slutade bandet att spela, och det började regna. vi skulle gå till jonas bil för att hämta den och innan vi kom åt nyckeln som låg inne i husbussen. .  när vi väl skulle starta audin så var den stendöd. .  såklart. .  så vi fick hjälp att rullstarta igång den så vi kunde köra upp lite batteri. så vi körde runt i regnet och tillslut skulle vi ta oss till campingplatsen som låg på en kulle(promillehill) och bilen skulle bums uppför den backen ( se dagen efter bild )
'
inte så rolig backe när den var blöt och lerig. .
"skogsstigen"..
rötter lera och barr som var alldeles hal, ja vet inte riktigt hur ja lyckades köra upp men sladda mellan träden gjorde ja ivf. .  eftersom vi lämnat all sovutrustning i saaben så hade vi inget annat val än att klämma in oss 4 i jonas audi A4, vart lagomt trångt, carro och ja i varsin stol fram och anna på "golvet" och jennifer på sätet, där sov vi ju bra, blöta, trötta kalla, skrattande och surande om vartannat. men kring 5 lyckades vi somna och fick några timmars sömn!
vi vaknade och fräschade till oss så gott vi kunde och begav oss mot marknaden, och vilken marknad! har aldrig sett så många knallar och så mycket folk i en mindre stad, shit! så där vandrade vi runt i några timmar innan vi for tillbaka till tältplatsen, kollade när karlarna fällde upp tältet och sen styrde vi hemåt.
eftersom vi var tungt lastade och jonas audi rätt låg så fick vi krypa fram i 70 hela vägen till näsåker, tog sin tid det. .  sen stannade vi och åt lite mat på en crapig pizzeria. vi såg en jämthund efter vägen så vi ringde polisens upplysningsnummer och anmälde det. framme i näsåker så packade vi ur resterande grejor ur saaben och försökte starta den, då funkade den utan större problem, så vi chansade och körde vidare med den och audin, men bara någon kilometer senare tvärdog den så vi fick bogsera med en 2 meter kort bogseringslina alla 4 milen tillbaka till solle, lagomt nervös och på helspänn jag var, rädd att köra in i jonas, men det gick sån tur var bra! så vi dumpade saabskapet i solle och åkte hem! jag tror aldrig det svurits så mycket någonsin son vi gjort i helgen. .  så fruktansvärt less vi var då precis ALLT gick emot oss, men vi klarade oss, kom fram till vårt mål utan att råka i luven på varandra eller någon annan och trots alla motgångar så kunde vi även skratta, och vi lär kunna skratta åt det ännu mer efter någon månad hehe. .  biljävel, vore det inte föt satsaaben hade vi inte missat hela åselefestandet, vilket vi nu gjorde. .  biljävel!! nu återstår problemet att laga satskapet i solle med, men det får bli en annan dag, nu vill jag bara sova! tur jag hade med mig några av de bästa man kan tänka sig, och att dom ställde upp för mig när ja ville åka, synd att det inte riktigt vart värt resan men, ,.  ;p
'
jag har kunnat sutte i älskade stockholm nu och bara mått gott, istället för att haft den här mardrömshelgen, men vi har ändå haft rätt roligt, och vilken story vi har att berätta, synd att allt är sant, skulle varit skönt om det vore en dröm. . . nu ska ja sova i 7 år, gonatt