minnen

tänkte egentligen dra igång american pie men fastnade i externa i två timmar istället. har gått igenom typ alla bilder som jag äger i den och så har ja plockat ut några ( okej ganska många ) bilder som väcker minnen. tänkte visa dom här och skriva en kort story om vart bilden togs osv. mest för att förklara för er som undrar varför i helvete hon fotar allt hela tiden!? efter ni sett bildspelet mitt kanske ni förstår
'
bilden togs sommaren -08 ute på ängen utanför mamma. ja minns värmen, lukten av gräset och ljudet av fåglarna, ja minns allt
en av de första bilderna ja tog med min systemkamera, sommaren 07? ( om ja minns rätt ) gick ute på grusgången utanför mamma och kämpade med håret som ständigt blåste i mitt ansikte
bilden tagen efter min och huans första dressyrtävling, jag var överlycklig och vädret var perfekt!
bilden togs i somras kring halvsex på morgonen. ja lars carro och jonas kunde inte sova så vi tog bilen till nyland och satt oss och kollade på soluppgången
bilden togs sommaren 07, ja på min moped haha :)
bilden togs i somras när vi var på ikea. "ramlade" ner i en kuddlåda ja och carro och en kines tog kort på oss haha
bilden togs efter en av de roligaste kvällarna ever, hullsta hösten 08? ja, det skedde en liten olycka den kvällen som ni ser på bilden :)
bilden togs i somras under en väldigt dampig dag, vi bodde på gissjö i år!
bilden togs under höstlovet förra året, sista mopedturen som gick till hårsang. behövde rensa tankarna!
bilden togs i våras när ja skulle avfärga mitt hår, resultatet vart orange, var snabb att färga över det med ljusare brunt :)
bilden togs när hv hade sin stilmässa och ja var modell åt evelina :)
bilden togs våren 06, en av de bästa stunderna och ja minns den som att det var igår. värmen, lukten och känslan, när ja satt på hennes rygg tänkte ja att " den här stunden ska ja alltid minnas " och de tror ja att ja kommer göra med
också en jättegammal bild på mig och huan, förmodligen våren 05/06
bilden tog petra samma vinter som hua åkte, våren 07
'
sentimental och allt så här sent så har ja ivf kommit fram till två saker. de 3 åren med huan var de bästa åren någonsin, synd att inte andra kan förstå det bara. och den andra saken var att ja skulle kunna ge vad som helst för att få ge mormor en sista kram.
hoppas ni förstår varför ja tar så mycket kort nu? jag har säkert nära på 100 000 bilder, och ja minns varje bild, varje tillfälle och varje känsla, med hjälp av mina bilder kan ja minnas över en 100 000 tillfällen i mitt liv, och livet består ju inte av stunderna som går, utan stunderna man kommer ihåg, right?
'
//jonna.c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0