fysik vs akustik?

funkar inte så bra att lyssna på musik och plugga samtidigt. har hittat tillbaka till mina favoriter Gotthard igen :) undvikit dom ett bra tag nu, men musiken är för bra för att påverkas av gammal skit, så nu poppas det:) tänkte på en sak idag näre gäller vår fysik. vi har ingen genomgång om böckerna, vi läser inga texter eller lär oss förstå hur och varför saker och ting sker, utan vi får bara lära oss formler att räkna ut det? hur idiotiskt är inte det? jag är ivf en som inte kan lära mig att bara göre en grej, ja vill förstå varför ja gör det och hur det kan bli så om ja delar eller gångrar där, men icke. vi får inte veta vad vi gör eller varför, eller ens de viktigaste kunskaperna som enligt mig ligger i boken, utan vi ska bara räkna klart nå uppgifter, jävla pedagogiskt va? så ja tar ivf egna initiativ och läser igenom kapitlet värmelära med, för hur pinsamt blire inte om någon frågar mig en sak om några år inom fysiken, och ja vet inte vad det är, men bara hur man räknar ut det, hahah !?
'


//jonna.c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0