4 månader , 4 timmar,

4 månader sen ja skrev här i bloggen, lusten bara flöög iväg och stannade kvar med sommaren. .  men nu är den tillbaka, mest för min egen skull för att jag behöver skriva av mig. mina vänner är bäst men tror dom börjar bli less på mig nu så ja behöver någon annanstans att tömma tankarna ^^. om det är någon som läser det här eller inte spelar ingen roll, ja behöver bara få skriva av mig som sagt. nu när jonas tagit sitt pick och pack och flyttat ner till gävle så kommer ja verkligen behöva få skriva av mig och ha ännu ett tidsfördriv. 35 mil, 4 timmar, det är en jävla omställning för mig som är van att ha honom boende hos mig konstant i typ 4 månader. att somna och vakna själv är hemskt, ivf nu tills jag vant mig. att inte ha den där vardagskärleken, utan att behöva gå och pressa sig igenom alla vardagar och bara längta efter att det ska bli helg så vi kan träffas. förut var han bara en handutsträckning bort, nu är det betydligt längre.. .. hemma känns inte detsamma utan honom, men nere i gävle är heller inte mitt hem, är så splittrad nu så jag vet inte riktigt vad ja ska tycka, ibland känns det som att " det här klarar vi" och ibland känns det bara som " hur ska man orka?" jag hoppas verkligen att den sistnämnda känslan krymper med tiden för just nu känns det bara piss av allting, men men, som sagt så tar det nog tid att vänja sig. dock så handlar det ju inte om att vänja sig vid typ en ny färg på väggen, utan det handlar om att konstant gå och sakna närheten från den man älskar, och det är inte lätt. . . men ja tänker försöka orka för att jag vet att köra pistmaskin är det som han brinner för, och det är ju "bara" i 5 månader men. .  ändå. .  lika länge som vi varit tillsammans och ja känner honom så väl så det känns som en evighet typ. dagarna går bra men nätterna är så jobbiga, att ligga själv i min stora dubbelsäng, att vända sig om och upptäcka att hans sida är tom. . . åh det gör så ont. . . man ska inte behöva sakna den man älskar, det kan vara nyttigt ibland men inte så här ofta. jävla skit! att kolla på klockan och se den passera 21, 21:30, 22, och ingen jonas som kommer hem från folksam. . jag saknar honom varje sekund och det enda ja önskar i jul är att han flyttar hem igen men jag vet att den önskningen inte kommer slå in. . .
jag älskar dig!


//jonna.c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0